Анна Пилипенко – ағылшын тілі пәнінің мұғалімі,
мектептегі бастамашыл топтың үйлестірушісі, Ұлттық волонтерлік желісінің елшісі.
Экологиялық, әлеуметтік және білім беру жобаларына қатысып келеді. Оқушылармен,
ата-аналармен және әріптестермен бірге мектеп өмірін ғана емес, қоғамды да
өзгертуге тырысып жүрген азаматша. Бұл сұхбатта Анна өзінің кішігірім жеңістерімен,
ашқан жаңалықтарымен бөлісіп, неге волонтерлік — жай көмек емес екенін айтып
беретін болады.
Барлығы үлкен істерге деген ниеттен
басталды
Бір сәтте мен тек сыныптағы мұғалім болу
жеткіліксіз екенін түсіндім. Істеп жатқан ісің бір белгіні қою үшін емес, шын
мәнінде өзгеріс енгізу үшін болуы керек. Қатысу, өз үлесіңді қосу — тіпті ол
шағын болса да — шынайы көмек бола алатынын көрдім.
Мен үшін ең маңыздысы — балалар өздерінің
маңыздылығын сезінетін кеңістік құру:
«Дауыстары естілетін, әрекет ете алатын, идея
ұсынатын, қателесуге құқығы бар, қайтадан тырысып көруге мүмкіндік беретін —
және мұның бәрі босқа кетпейтінін сезетін орта».
ЮНИСЕФ-пен волонтерлік тәжірибе: шабыт
берген қолдау
Мен үшін ерекше маңызды кезеңдердің бірі — ЮНИСЕФ
Қазақстан мен Ұлттық волонтерлік желісі ұйымдастырған Volunteering for
Education бағдарламасы болды. Мен тек ағылшын тілі сабағын ғана өткізіп қоймай,
волонтерлік топтың жұмысын үйлестірдім.
«Волонтерлер әр оқушының қажеттіліктерін ескере
отырып көмек форматтарын өздері таңдады: күрделі тақырыптарды түсіндірді,
қосымша тапсырмалар берді, цифрлық платформаларды пайдаланды».
Ең есте қалған сәт — ағылшынша сөйлеуге ұялатын
бір оқушымен байланысты:
«Жоба соңында ол өз сыныбы алдында сенімді түрде
сөз сөйлеп, жетістігін маған айтып берді. Мұндай шағын жеңістер — мен үшін ең
құндысы».
Волонтерлік — ерлік емес
Меніңше, волонтерліктің күші — оның
қолжетімділігінде.
«Бұл — ерлік емес. Бұл — қоғам өміріне саналы
түрде араласу. Бірдеңе өзгерткің келсе, жоғарыдан бұйрық күтпей, өзің әрекет
етуіңе мүмкіндік береді — тіпті ең қарапайым істерден бастау алса да».
Бір ағаш отырғызу, қарттар үйіне бару, жануарлар
панасына көмек көрсету — бәрі үлкен істердің бір бөлшегі. «Волонтерлік
дегеніміз — біз бірге қоғам үшін маңызды мәселелерді шешетін жол».
Бір кездесу — көзқарасты өзгертті
Менің жүрегіме қатты әсер еткен оқиғалардың бірі:
«Біз балалармен бірге жиі қарт кісілерге барамыз.
Бір концерттен кейін бір әже оқушы қызды құшақтап: “Сен менің немереме қатты
ұқсайсың. Келгендеріңе рахмет…” деді. Кейін әлгі қыз маған: “Мен бұл жай ғана
өнер көрсету деп ойлап едім, енді болса бұл өте маңызды нәрсе болғанын
түсіндім” деп айтты».
Бұл сәт маған мына нәрсені еске салды:
«Балалар әрекет еткенде, өз күштерін сезінеді.
Олар өзгертетініне, көмектесе алатынына сенеді. Бұл оларды өзгертеді — бұл баға
жетпес дүние».
Волонтерлік мені педагог ретінде өзгертті
«Көп өзгердім. Бұрын оқушыларға тек білім беру
керек деп ойласам, қазір оларды әлеуеті зор тұлғалар ретінде көремін.
Икемдірек, зейіндірек болдым. Бұрын байқамай кеткенді енді көретін болдым».
Волонтерлік маған мектепте де қажет болатын
дағдыларды берді.
«Маған ең керегі — мотивациямен, сеніммен жұмыс
істеу. Қажет сәтте тыңдай білу, қасынан табылу. Ынталандыру, тапсырма беру,
командалық жұмыс — осының бәрін үйрендім».
Балалармен бірге — идеядан іске дейін
Оқушыларды тарту — менің жеке миссиям.
«Мен балаларға әрқашан: сен маңыздысың, сенің
әрекеттерің маңызды, сенің дауысың маңызды. Есейгенше күтудің қажеті жоқ — дәл
қазір біреуге көмектесе аласың, бір нәрсені жақсарта аласың», – деп айтамын.
Жобалар балалармен бірге туындайды:
“Жасыл мектеп” — шырша отырғыздық, жануарлар
панасына жем жинаймыз, қарттар үйінде концерттер мен кездесулер өткіземіз.
Балалар өздері идея ұсынады, талқылайды, жүзеге асырады — нәтижесін көреді. Сол
кезде олар: “Менің қолымнан келеді. Менің күшім бар. Менің үлесім маңызды” деп
түсінеді».
Қиындықтар — жолдың бір бөлігі
Әрине, қиындықсыз болмайды:
«Уақыт жетіспейді, ресурстар жоқ, кейде
түсінбеушілік болады. Бірақ мен кішкентай қадамдарға сенемін. Берілмеуге
тырысамын, серіктестер іздеймін, ата-аналармен, әріптестермен ақылдасамын».
Мұның кілті — команда. «Бастысы — жалғыз қалмау.
Жанында пікірлес адамдар болса, бәрі мүмкін болады».
«Волонтерлік — бұл мейірімді және қамқор
қоғамға апарар ортақ жолымыз», — деймін мен. «Егер барлық
ата-анаға, мұғалімдерге, оқушыларға үн қатуға мүмкіндігім болса, былай дер
едім: кішкентайдан бастауға қорықпаңыздар. Бір қарапайым әрекет, бір жақсы іс —
үлкен өзгерістердің бастамасы бола алады. Кейде дәл сол әрекет біреудің өмірін
өзгертеді».
@qazvolunteer.kz
Орталық Фронт-офис қызметіне қатысты, Волонтер жылы туралы, жалпыұлттық жобалар туралы немесе волонтерлікке байланысты кез келген басқа мәселелер туралы сізді қызықтыратын барлық сұрақтар бойынша консультация бере алады. Қоңырау шалу, WhatsApp, Telegram мессенджерлерінде қолжетімді
оказание волонтерской помощи в подготовке к ЕНТ, обучению английскому языку, компьютерной и правовой грамотности страшеклассников средних школ в сельской местности
участие в проекте более 1000 волонтеров из числа преподавателей, студентов и др. Охват обучением не менее 1000 учащихся средних школ сельской местности в каждом регионе
Акмолинская, Алматинская, Актюбинская, Атырауская, Восточно-Казахстанская, Жамбылская, Западно-Казахстанская, Карагандинская, Кызылординская, Костанайская, Мангистауская, Павлодарская, Северо-Казахстанская, Туркестанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в сферу охраны здоровья, оказанию помощи в уходе за больными, в том числе в хосписах, онкологических диспансерах и др.
открытие 3 центров поддержки волонтеров в сфере охраны здоровья в городах Алматы, Кызылорда, и Петропавловск. Участие в проекте не менее 1000 волонтеров. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в сфере здравоохранения
г. Алматы, Кызылординская и Северо-Казахстанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.внедрение практики наставничества волонтерами в отношении детей, находящихся в детских домах, и молодежи, детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации в центрах социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере наставничества в городах Нур-Султан, Шымкент, Атырау. Внедрение практики наставничества, подготовка не менее 50 персональных наставников из числа авторитетных и уважаемых граждан (волонтеров). Привлечение 1000 обученных граждан и волонтеров. Выделение и реализация не менее 68 малых грантов
города Нур-Султан, Шымкент и Атырауская область.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.защита окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере защиты окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора в городах.Талдыкурган, Уральск, Костанай. Вовлечение граждан в волонтерскую деятельность в сфере защиты окружающей среды и экологической безопасности, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора. 1000 привлеченных волонтеров. Выделение не менее 68 малых грантов.
Алматинская, Западно-Казахстанская, Костанайская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров по сохранению объектов историко-культурного наследия.
создание 3 центров поддержки волонтеров для привлечения волонтеров к проектам по сохранению объектов историко-культурного наследия в городах Тараз, Караганда, Туркестан. Расширение участия граждан в реализации проектов по сохранению и развитию культурно-исторического наследия, восстановления и сохранения памятников истории, культуры и мемориальных комплексов. Привлечение 1000 граждан и волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Жамбылская, Карагандинская, Туркестанская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в дома престарелых, центры социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в городах Алматы, Актау, Павлодар. 1000 волонтеров окажут помощь организациям социального обслуживания системы социальной защиты населения. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в социальной сфере. Выпуск сборника лучших практик волонтерской деятельности в сфере социальной защиты населения.
г. Алматы, Мангистауская и Павлодарская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров к проектам по поиску пропавших людей, снижению рисков бедствий и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, в том числе по поиску документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сферах ЧС, работы по поиску пропавших людей, в городах Кокшетау, Актобе, Усть-Каменогорск. Расширение участия граждан и волонтерских организаций в поисковых мероприятиях, в том числе документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне, защите населения от чрезвычайных ситуаций. Привлечение 1000 привлеченных волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Акмолинская, Актюбинская, Восточно-Казахстанской области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.