Оқу бағдарламасынан тыс
онлайн-білім беру платформасының негізін қалаушы қазақстандық мектеп
оқушыларының білім деңгейін көтергісі келеді.
Интернеттегі білім туралы әңгімелестік, химия бойынша халықаралық және республикалық олимпиадалардың бірнеше дүркін жеңімпазы және жүлдегері, оның ішінде Халықаралық Менделеев олимпиадасы мен Халықаралық химия олимпиадасының алтын медалдары бар ең үлкен жетістіктері бар қазіргі уақытта MIT-тің 3 курс студенті (Массачусетс технологиялық институты) Антон, сонымен қатар халықаралық олимпиадалардың жеңімпаздары мен жүлдегерлері Қазақстандағы мектеп оқушылары үшін ақысыз онлайн сабақтар өткізетін оқу бағдарламасынан тыс онлайн-білім беру платформасының негізін қалаушы.
Антон, «Оқу жоспарынан тыс»
платформасын құру идеясының қалай пайда болғандығы туралы айтып беріңізші?
Менің білуімше, бұл бұрын химия және физика пәндері бойынша олимпиадаларға
дайындалатын мектеп оқушыларының қоғамдастығы еді?
-Біріншіден, химия қауымдастығы
2017 жылдың мамыр айында пайда болды. Идея қарапайым болды: тек осы
олимпиадаларға дайындалып жүргендер ғана олимпиадаларға қалай дайындалуды
біледі. Олимпиадаға қатысқан химия пәнінің мұғалімдері тек бірнеше мектептерде
бар, сондықтан көптеген балалар не істеу керектігін білмейді немесе дұрыс емес
нәрсе жасайды. Мен өз тәжірибеммен бөлісіп, мектеп мұғалімдері жауап бере
алмайтын сұрақтар қоятын платформа құруды жөн көрдім.
Содан кейін физиктер, биологтар
мен географтар осындай сайттар құруға шешім қабылдады. NISOLYMP пайда болды.
Көп ұзамай математикалық қоғамдастық пайда болды.
Уақыт өте келе әр түрлі
себептермен барлық оқушыларға химия (және одан әрі физика) бойынша
қауымдастықтар ашылды. Соңында олар бәрін ашуға шешім қабылдады және бұл үшін
атауды өзгерту қажет болды. Оқу бағдарламасынан тыс дүниеге келді.
Карантинге және қашықтықтан оқытуға көшу қажеттілігіне байланысты сіз студенттерге химия, физика және бағдарламалау бойынша соңғы тоқсандық бағдарламаға көмектесуге бел будыңыз және осы пәндер бойынша онлайн сабақтарын жаза бастадыңыз. Интернетте сабақ берудің себептері туралы айта аласыз ба?
«Барлық мектептер қашықтықтан
оқытуға көшетіні туралы хабарланған кезде бізде белгілі бір тәжірибе болды. Біз
мұғалімдердің барлығы бірдей жылдам әрі тиімді түрде Интернетке қосыла
алмайтынын түсіндік. Егер сіз тақтаға сурет салғыңыз келсе, тышқан жеткіліксіз
болса - сізге графикалық планшет қажет.
Бізде барлық қажетті техникалық қолдаулар болды және біз мектеп бағдарламасына қосымша материалдар жасауды шештік. Егер сізге тақырыпты мектеп сабағынан үйренбеген сияқты болсаңыз, бізге назар салыңыз, мүмкін біз бұл тақырыпты жақсырақ түсіндіре аламыз.
Жалпы, біздің мотивтеріміз
білімге құндылық қосу ниетінен туындайды. Біз сіз жай ғана мектепке келетін,
сабақта отыратын, үйге баратын, үй тапсырмасын орындайтын парадигмаға қарсылық
білдіреміз. Біз қосымша білім беруді насихаттаймыз. Не үшін? Біріншіден, біз
мұны өз тәжірибемізде толыққанды даму үшін жасауымыз керек деп санаймыз,
екіншіден, біліммен бөліскенде моральдық қанағат аламыз.
Геометриялық тілмен айтсақ, Оқу бағдарламасынан тыс - бұл жаратылыстану және нақты ғылымдар бойынша халықаралық және республикалық олимпиадалардың жеңімпаздары мен жүлдегерлерінің қиылысы, өз білімімен, онлайн-сабақ құрудағы дағдыларымен бөлісуге деген ізгі ниеті және бүкіл мектеп жүйесін сал ауруына шалдықтырған дүниежүзілік карантин. Ең ерекше жағдай. Өз тобыңыз туралы, жігіттердің жетістіктері туралы және жобада функциялардың қалай бөлінетіндігі туралы айтып беріңіз.
- Бізде өте үлкен команда бар,
негізгі тірек - шамамен 20 адам. Жалпы, біздің негізгі бөлім пәндер бойынша: әр
бағыттың өз командасы бар, барлығы 5-тен (математика, физика, химия, биология,
география) бар. Сонымен қатар, байланыстырушы сілтемелер бар: мәтіндік
редактордың рөлін өте жақсы орындайтын адам бар, әкімшілік қызметпен айналысатын
үш адам (яғни қауымдастықтар мен әртүрлі жобалар арасындағы өзара әрекеттесуді
орнатады). Олар біздің әлеуметтік желілерімізбен де айналысады және қонақтарды
«котолампалардан» іздейді (сұрақтарға жауаптары бар тікелей эфирлер). Сонымен
қатар дизайнер / веб-әзірлеуші бар.
Басқа жобалардағы рөлдер
(мектеп, грант, блог, білім қоры - Wiki) оқушылардың ынтасы қағидасына сәйкес
бөлінеді.
Жалпы, бізде керемет команда бар, әркім әр түрлі нәрсе әкеледі. Бізде ең ірі халықаралық олимпиадалардың жеңімпаздары мен жүлдегерлері бар (IPhO, IChO, WRO), республикалық олимпиадалардың бірнеше рет жеңімпаздары бар, басқалары мектепте оқиды, біреу университетте оқиды (NU, KAIST, NYUAD, MIT).
Мүмкін біздің елімізде BeyounCurriculum.kz-ке ұқсас мектеп оқушылары мен студенттердің осындай шоғырланған мектеп бағдарламасы бойынша білім беру платформалары жоқ шығар. Ең бастысы, материалды нақты көрсете отырып - «құрдастарының тілінде», өйткені көптеген егде жастағы мұғалімдердің белгілі проблемасы - дәл қазіргі мектеп оқушыларына мектеп тақырыбын жеткізу мүмкін еместігі. Сонымен, карантин сіздің платформаңызда өзін-өзі жариялауға мүмкіндік берді, келесі оқу жылына қандай жоспарлар бар? Ай сайын платформаның шығындары қандай және сіз болашақта оны монетизациялауды жоспарлайсыз ба? Алдымен сізге инвестор немесе біздің елдегі білім беру жүйесінің болашағын ойлайтын меценат керек болады деп ойлаймын.
- Біз «Х пәнінің әсемдігі неде?»
түрі бойынша қысқа курстар өткізуді жоспарлап отырмыз. бұл студентті тақырыпты
терең оқуға қызықтыруға бағытталған. Өйткені, қазір өздігінен оқу процесін
жеңілдететін ресурстар өте көп.
Шығындарға келетін болсақ, тек
техникалық бөлігі (хостинг және домендер) айына 90 мың теңгені құрайды (ең
төменгі тарифтермен). Біз қазірдің өзінде олимпиадалардың жүлде қорына 200 мың
теңгеден астам қаражат салдық. Мұның бәрі өз қалтамыздан шыққан шығындар болды.
Бұл бізге кем дегенде
көмектесетіндердің барлығының жұмысы үшін символдық төлемді қамтымайды. Біздің
алмастырылмайтын әкімшілік көмекшілеріміз бар, бізде бірегей дизайнер /
бағдарламашы бар (ол Қазақстанда да, Ресейде де үлкен сұранысқа ие). Біздің
әкімшілер басқа жерде ақша табуға және өздерінің сирек бос уақыттарында біздің
жобалармен айналысуға мәжбүр.
Жақын аралықта біз тартатын
қайырымдылық пен инвестицияларды тартпай, одан әрі өсу қиын. Біз, негізінен,
диалог пен шарттарды талқылауға дайынбыз. Бірақ қазір біз өзімізді қоғамдық қор
ретінде рәсімдей отырып, белгілі бір міндеттемелерді қабылдадық.
Біз ақша табуды жоспарлап отырмыз
ба? Біз сөзсіз нарықтық бағамен нарық ойыншысына айналмаймыз - біз білім нарық
болмауы керек деп санаймыз. Бірақ, мүмкін, біз осы немесе басқа бонустарға аз
символикалық қайырымдылықтар сұрайтын шығармыз.
Мұндай білім беру платформалары
алдағы жылдары білім беру саласында төңкеріс жасайды деп сенемін. Жақында ғана
мектеп бітірген және әлемдегі ең үздік техникалық университеттің студенті
ретінде сіз мектептегі білім берудегі негізгі проблемаларды не деп санайсыз
және қазақстандық білім беру жүйесі оларды шешіп, әлемдік деңгейге жету үшін
қанша жыл қажет болады? Барлық өзгерістер сәтті және тиімді жүзеге асырылған
жағдайда.
- Жалпы, біз білімге жеткілікті
көңіл бөлмейміз. Мемлекет жалпы ішкі өнімнің 3,5% -ын жұмсайды, ал тіпті
дамыған елдердің көпшілігі 4,5% -ды, ал кейбіреулері тіпті 6% -дан астамын
(Германия немесе Финляндия), тіпті 7% -ды (Швеция) жұмсайды.
Біздің оқушылар олимпиадаларды,
жарыстарды қалай жеңетіні, ғылыми конференцияларда сөйлейтіні және т.б. туралы
жаңалықтарды оқимыз. Бірақ бәрібір, мұндай студенттер, ең көп дегенде, он мың.
Қазақстанда барлығы 3 миллионға жуық мектеп оқушылары бар. Осы үш миллион деген
не?
Өкінішке орай, қазір білім
негізінен көрсету үшін алынады (немесе ата-аналардың талабы бойынша).
Емтихандар, тестілік жұмыстар мен тестілер (сол PISA, SAT, SORs, SOCH)
өздігінен аяқталды, дайындықтың негізгі бөлігін мектеп оқушылары емтихан
алдында бір түнде қалдырады. Конвенционализм билік етеді: мақсат қаражатты
ақтайды, мектеп оқушылары ҰБТ тапсырып, жақсы университетке грантқа түсу үшін
алдауға, бастарының үстімен жүруге дайын.
Қазіргі кезде бұл проблемаларға
көп көңіл бөлінуде. Тек барлық пікірталастар «жабдықтау жағына» бағытталған -
яғни. мемлекет не істеп жатыр. Сұранысқа байланысты мәселе бар деп ойлаймыз.
Біз бұл сұранысты өзгертуге тырысамыз. Біз беделді білімге қайтарғымыз келеді,
сонда оқыту тек мектеп қабырғасында шектелмейді.
Реформалардың уақытына келетін
болсақ, менің ойымша, бұл кем дегенде он жыл уақытты алады. Сіз бәрібір
қоғамдық сананы бір-екі жылда өзгерте алмайсыз. Бірақ біз жыл сайын дерлік
прогреске қол жеткізе аламыз деп ойлаймын. Тіпті 3 жыл бұрын мектеп оқушылары
өткізген жобалардың санын бір саусақпен санауға болатын еді. Қазір балалар
сенімді түрде блогтар ашады, мотивация туралы, тесттерге дайындалу туралы, жоғары
оқу орындарына түсу туралы, қандай да бір волонтерлік жобалар туралы жазады.
Мүмкін бұл әдепсіз болып көрінеді, бірақ, шын мәнінде, бұл біздің еңбегіміз.
Антон, өз ресурстарыңызды білім
беру сияқты стратегиялық маңызды және күрделі салаға жұмсауға тырысқаныңыз үшін
рақмет. Мен сіз сияқты жас энтузиастардың күш-жігерінің арқасында біздің қоғам
еліміздегі білім беру жүйесін түбегейлі реформалауға кіріседі деп сенемін.
Дереккөз: https://forbes.kz//process/education/kak_vyiyti_za_ramki_shkolnogo_obrazovaniya/?
Орталық Фронт-офис қызметіне қатысты, Волонтер жылы туралы, жалпыұлттық жобалар туралы немесе волонтерлікке байланысты кез келген басқа мәселелер туралы сізді қызықтыратын барлық сұрақтар бойынша консультация бере алады. Қоңырау шалу, WhatsApp, Telegram мессенджерлерінде қолжетімді
оказание волонтерской помощи в подготовке к ЕНТ, обучению английскому языку, компьютерной и правовой грамотности страшеклассников средних школ в сельской местности
участие в проекте более 1000 волонтеров из числа преподавателей, студентов и др. Охват обучением не менее 1000 учащихся средних школ сельской местности в каждом регионе
Акмолинская, Алматинская, Актюбинская, Атырауская, Восточно-Казахстанская, Жамбылская, Западно-Казахстанская, Карагандинская, Кызылординская, Костанайская, Мангистауская, Павлодарская, Северо-Казахстанская, Туркестанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в сферу охраны здоровья, оказанию помощи в уходе за больными, в том числе в хосписах, онкологических диспансерах и др.
открытие 3 центров поддержки волонтеров в сфере охраны здоровья в городах Алматы, Кызылорда, и Петропавловск. Участие в проекте не менее 1000 волонтеров. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в сфере здравоохранения
г. Алматы, Кызылординская и Северо-Казахстанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.внедрение практики наставничества волонтерами в отношении детей, находящихся в детских домах, и молодежи, детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации в центрах социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере наставничества в городах Нур-Султан, Шымкент, Атырау. Внедрение практики наставничества, подготовка не менее 50 персональных наставников из числа авторитетных и уважаемых граждан (волонтеров). Привлечение 1000 обученных граждан и волонтеров. Выделение и реализация не менее 68 малых грантов
города Нур-Султан, Шымкент и Атырауская область.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.защита окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере защиты окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора в городах.Талдыкурган, Уральск, Костанай. Вовлечение граждан в волонтерскую деятельность в сфере защиты окружающей среды и экологической безопасности, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора. 1000 привлеченных волонтеров. Выделение не менее 68 малых грантов.
Алматинская, Западно-Казахстанская, Костанайская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров по сохранению объектов историко-культурного наследия.
создание 3 центров поддержки волонтеров для привлечения волонтеров к проектам по сохранению объектов историко-культурного наследия в городах Тараз, Караганда, Туркестан. Расширение участия граждан в реализации проектов по сохранению и развитию культурно-исторического наследия, восстановления и сохранения памятников истории, культуры и мемориальных комплексов. Привлечение 1000 граждан и волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Жамбылская, Карагандинская, Туркестанская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в дома престарелых, центры социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в городах Алматы, Актау, Павлодар. 1000 волонтеров окажут помощь организациям социального обслуживания системы социальной защиты населения. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в социальной сфере. Выпуск сборника лучших практик волонтерской деятельности в сфере социальной защиты населения.
г. Алматы, Мангистауская и Павлодарская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров к проектам по поиску пропавших людей, снижению рисков бедствий и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, в том числе по поиску документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сферах ЧС, работы по поиску пропавших людей, в городах Кокшетау, Актобе, Усть-Каменогорск. Расширение участия граждан и волонтерских организаций в поисковых мероприятиях, в том числе документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне, защите населения от чрезвычайных ситуаций. Привлечение 1000 привлеченных волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Акмолинская, Актюбинская, Восточно-Казахстанской области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.