Волонтерліктің шегі жоқ!
Біз бұл сөздерді жиі естиміз және осы
сөздердің дұрыстығын растайтын жігерлендіретін мысалдарды көреміз. Волонтерлік
– адамдарды біріктіреді, шекараларды бұлдыратады және біздің өмірімізге оң өзгерістер
әкеледі. Бүгін біз сіздермен INCLUSIVE ACADEMY қазақстандық жобасында әрбір бала үшін білім
беру мүмкіндіктерін қамтамасыз ету үшін өз күштерін біріктірген әлемнің
түкпір-түкпірінен келген волонтерлердің хикаятымен бөліскіміз келеді.
Ивашкевич Эвита. Белоруссия, Гродно қаласы
"Қазіргі
уақытта мен 15 жастамын және орта мектепте оқимын. Мен әрқашан адамдарға,
әсіресе балаларға көмектескім келді. Балалар маған әрқашан жақын болды, біз еш
қиындықсыз ортақ тіл таба алдық. Бұл жоба мен үшін жаңа тәжірибе алу және
арманымды жүзеге асырудың керемет мүмкіндігі болды. Оның арқасында мен көптеген
қызықты адамдармен таныстым. Мен досымның көмегімен жобаны таптым. Ол жобаның екі
ағымында волонтер болды және маған қатысуға кеңес берді. Алдымен мен бұл
ұйымның қандай екендігін білгім келді. Мен көптеген жазбалар мен әңгімелерді
қарап шықтым, балалар мен волонтерлер арасындағы достық атмосферасын көрдім.
Мен бұл маған керек нәрсе деп шештім.
Мен ата-ананың
үмітін ақтамаудан қатты қорықтым. Бірінші сабағым мен ойлағаннан да нашар өтті.
Дегенмен, баланың ата-анасы маған тек оң пікірлер жазды. Балалар маған әрқашан
сабақ үшін алғыс айтып, жаңа сабақтардың болуын күтті. Осыдан кейін өз күштерім
мен мүмкіндіктеріме деген сенімділік пайда болды, сондықтан мен одан да көп
жұмыс істей бастадым.
Менің ойымша,
мен балаларға бір нәрсені үйретіп қана қоймай, олар да маған көп нәрсені
үйретті. Мысалы, менің саяхат клубымда балалар тіпті мен білмейтін қызықты
фактілерді жиі айтатын. Менің басқа оқушыларыммен біз тек оқу тақырыптары
туралы ғана емес, басқа тақырыптарда да жиі сөйлесетінбіз. Сондықтан олар маған
өмірінің әртүрлі салаларындағы фактілерді де айтты. Ең бастысы, мен
Қазақстанның мәдениетін жақынырақ білдім. Ата-аналар мен оқушылар маған әр
түрлі мерекелер мен дәстүрлер туралы айтып берді. Бұл жоба маған шыдамдылық пен
ұйымшылдықты үйретті. Өйткені, сабақтарды жоспарлау және тақырыптарды таңдау
оңай болып көрінетінмен, шынына келгенде қиын іс. Бұл біз – волонтерлер үшін
үлкен еңбек.
Мен жаңа
бастаған волонтерлерге көбірек ашықтық пен түсіністік тілеймін. Өйткені, біздің
ерекше оқушыларымыз ең жақсы көзқарасқа лайық!
Жаныбекова Эркайым Жаныбековна, Кырғызстан, Бішкек қаласы
Білім-күш, күш-білім. (Фрэнсис Бэкон)
"Мен
психология факультетінің студентімін. Мен Инклюзивті академия жобасының
волонтерімін. Өздеріңіз білетіндей, бұл бүкіл әлемдегі волонтерлерге осы іске
қосылуға мүмкіндік бере отырып, ерекше балаларға әртүрлі салалардан білім алуға
көмектесетін волонтерлер платформасы. Мен Қырғызстанда тұрамын және адамдарға
өз елімде ғана емес, басқа елдерде де көмектесе алатыныма өте қуаныштымын.
Неліктен мен бұл жобаны таңдадым? Өйткені мен білім әлемге оң үлес қосудың
күшті ресурсы деп санаймын. Менің білімге деген құштарлығым, сондай-ақ пайдалы
білімді тарату идеясы мені осы жобаға алып келді. Осы бастама аясында мен
өзімнің психологиялық өзін-өзі дамыту клубымды құрдым, өйткені мен өзім
психолог ретінде оқимын. Біз апта сайын мотивация, көшбасшылық, эмоция және
өзін-өзі тәрбиелеудің пайдасы сияқты маңызды тақырыптарды талқылайтын қызықты
сабақтар өткіземіз. Мен үшін сабақтар тек ақпарат беріп қана қоймай, мен үшін
де, оқушыларым үшін де өте пайдалы және шабыттандыратыны маңызды. Инклюзивті
Академияның басты айырмашылығы – бұл әр волонтерге онлайн-платформалар арқылы
үлес қосуға мүмкіндік береді, бұл сабақтарды одан да қолжетімді және қызықты
етеді.
Мүмкін,
көптеген волонтерлерде жаңа жобаны бастамас бұрын қорқыныш немесе күмән сезімі
бар шығар. Жеке өзімді балалардың қауіпсіздігі мен әл-ауқаты үшін жауапкершілік
аздап алаңдатты, өйткені бұл менің ерекше балалармен алғашқы тәжірибем болды.
Бұрын сабақ бергеніме қарамастан, менің жаңа оқушыларым үшін қандай әдістерді
таңдау керектігі туралы сұрақтар туындады. Мен бірінші сабағымды өткізгеннен
кейін барлық күмән сейілді. Мен әр сабақ үшін барлық қажетті ақпаратты білуге
ерекше назар аудардым және сабақтарды әр оқушы үшін мүмкіндігінше пайдалы және
қызықты ету үшін мұқият дайындалдым. Сонымен, мен бейне сабақтарды,
презентацияларды, көрнекі материалдарды, интерактивті ойындарды қолдана отырып,
сурет, математика және ағылшын тілдерінен сабақ бердім, ал қазір мен өзімнің
психология клубыммен айналысамын.
Менің Инклюзивті академиядағы белсенділігім маған көптеген құнды сабақтар әкелді, мен оған өте ризамын. Біріншіден, мен әр түрлі балалармен тиімді қарым-қатынас жасауды үйрендім, олардың әрқайсысының ерекшеліктері мен қажеттіліктері әртүрлі. Жоба арқылы мен әр баланың қалауы мен мақсаттарын ескере отырып, жеке оқыту тәсілдерін әзірлеу дағдыларын игердім. Екіншіден, менің психологиялық өзін-өзі дамыту клубының жұмысы аясында мен балалардың мінез-құлқы мен эмоционалды реакцияларын жақсы талдауды үйрендім. Сондай-ақ, қандай әдістер ең тиімді екенін білдім. Бұл тәжірибе менің эмпатия дағдыларымды және психология принциптерін терең түсінуімді нығайтты. Үшіншіден, еріктілік менің әлеуметтік дағдыларымды жақсартуға ықпал етті. Біз волонтерлер ретінде жиі топ болып жұмыс істейтіндіктен, жоба маған жақсы қарым-қатынас жасауды, ынтымақтастықты және тиімді қарым-қатынасты дамытуды үйретті. Бұл керемет тәжірибе болды және жобаның негізін қалаушы Диана Мырзағалиеваға әлемді одан да жақсырақ және мейірімді ететін керемет пайдалы және маңызды еріктілер ұйымы үшін өте ризамын!
Сабақ кезінде
балаларды бақылай отырып, мен олардың өмірдегі барлық бөлшектерге деген
қызығушылыққа толы екенін байқадым. Олар әр жеке эмоцияны шын жүректен
сезінеді. Оларға қарап, мен шынайы, белсенді және айналамыздағы осы таңғажайып
әлемді зерттеуге әрқашан дайын болып қалатын кез келген нәрсеге қызығушылық
танытудың маңыздылығын одан әрі түсіндім. Шәкірттерім мені айналамыздағы барлық
нәрсеге ашық қызығушылық танытуға шабыттандырады.
Менің волонтерлік
тәжірибем менің тұлғама үлкен әсер етті. Жоба менің эмпатиямды және басқаларға
көмектесудің маңыздылығын түсінуді нығайтты. Әр түрлі қалалардың балаларымен жұмыс
істеу және әртүрлі тәжірибелермен жұмыс істеу маған мейірімді, ашық болуға
үйретті. Сонымен қатар, волонтерлік менің көкжиегім мен білімімді кеңейтті. Мен
біздің қоғамдағы адамдардың жаңа бағыттары мен проблемалары туралы білдім. Бұл
волонтерлік мен үшін идеяларды синтездеу және мәселелерді шешу қажеттілігі
арқылы басқа да жаңа, пайдалы жобаларды ашуға шабыттандыратын
"катализатор" болды. Жалпы, волонтерлік мен үшін басқаларға көмектесу
мүмкіндігі ғана емес, сонымен қатар өзін-өзі дамытудың бірегей тәжірибесі
болды!
Соңында Мен
Нельсон Манделаның білім туралы дәйексөзімен бөліскім келеді: "Білім—бұл
әлемді өзгертуге болатын ең күшті құрал". Сондықтан, алға, біздің әлемді
одан да жақсартайық!
Гарасюта Дарья Сергеевна. Украина, Харьков қаласы
«Үнсіз жұмыс
жасаңыз. Сіздің жетістігіңіз қатты болсын»
Менің негізгі
қызмет салаларым қоғаммен, ғылыммен және өнермен байланысты. Мен балаларға
ағылшын тілін үйретемін және ғылыми жұмыстар жазамын, бал билері мен әлеуметтік
кәсіпкерлікпен айналысамын. Көріп отырғаныңыздай, мен қоғамға жағымды әсер
ететін нәрсемен маған қанағат әкелетін нәрсені біріктіре алдым.
Мен Инклюзивті
академияның керемет жобасында шамамен 7 ай бойы волонтермін. Мен ол туралы Тик
Ток арқылы білдім. "Орта мектеп оқушыларына арналған мүмкіндіктер"
тақырыбында бейне түскені есімде, және ұсынылған барлық іс-шаралардың ішінен Инклюзивті
академия жобасы мені қатты қызықтырды. Мен әрқашан өзімді оқытуда сынап көргім
келді, және бұл уақыт келді деген белгі сияқты болды. Жұмысты бастамас бұрын
мен қатты уайымдадым. "Ал егер Мен өзіме оқушы таппасам ше?",
"Егер біз баламен ортақ тіл таба алмасақ ше?", бірақ бұл қорқыныш пен
күмән бірінші сабақтан кейін және менің оқушыларымның бірінің ата-анасының сөзінен
кейін жоғалып кетті: "Рақмет! Ярик бақытты!”. Бұл сәтте мен жобаға не үшін
келгенімді түсіндім – бақытты балалар.
Жобаның
арқасында досым екеуміз де бұл жобаға ұқсас волонтерлік жобаны – "Integrity
Unite. Жоба, Инклюзивті академиядағыдай, волонтерлер өз білімдерімен, әртүрлі
себептер бойынша өздеріне репетиторлық көмекті қамтамасыз ете алмайтын
балалармен жұмыс істейді. Осы 7 айлық волонтерлік барысында мен көп нәрсені
үйрендім, мұның бәрі балалардың арқасында. Балалар өте сезімтал, олар мені
басқаларды тыңдауға үйретті. Олар әрқашан адамдарға мейірімді және
айналасындағылардың барлығын өздерінің позитивтерімен жарықтандырады, сонымен
қатар олар өте ынталы және еңбекқор. Сіз олардың ағылшын тілінде сөйлеуге
тырысқанын көрсеңіз! Біздің
көпшілігімізде бұл қасиеттер жетіспейтіні өкінішті.
Менің волонтерлік
тәжірибем мені тек жақсы жаққа өзгертті деп батыл айта аламын. Бұл мен басқа
ештеңемен салыстыра алмайтын баға жетпес эмоциялар, өйткені олар шынымен
ерекше. Тек тырысу керек және сіз менің не туралы айтып тұрғанымды түсінесіз.
Білім беру
саласындағы волонтерлікті бастағысы келетіндерге менің басты кеңесім: "Қорықпаңыз"!
Біздің көпшілігіміз қорқыныш пен күмәнданудың арқасында көптеген
мүмкіндіктерімізді жоғалтамыз - сіз батыр бола аласыз, өйткені сіз балалардың
болашағына үлкен үлес қосасыз және олардың өмірін сәл жарқын етесіз.
Сондай-ақ, сіз
пайдалана алатын пайдалы ресурстармен бөліскім келеді:
Ағылшын тілі:
1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
2. https://test-english.com/listening/a2/
3. https://english-practice.net/english-grammar-exercises-for-a2/
4. https://english-practice.net/english-vocabulary-exercises-for-a2/
5. https://en.islcollective.com/english-esl-powerpoints/search/a2
Оқу / жазу:
1. https://lingua.com/ru/russkiy/chteniye/
2. https://vjanetta.narod.ru/upraj.html
3. https://logiclike.com/razvitie/uprazhneniya-skorochtenie
Авторы:
Александра Крашинина
Орталық Фронт-офис қызметіне қатысты, Волонтер жылы туралы, жалпыұлттық жобалар туралы немесе волонтерлікке байланысты кез келген басқа мәселелер туралы сізді қызықтыратын барлық сұрақтар бойынша консультация бере алады. Қоңырау шалу, WhatsApp, Telegram мессенджерлерінде қолжетімді
оказание волонтерской помощи в подготовке к ЕНТ, обучению английскому языку, компьютерной и правовой грамотности страшеклассников средних школ в сельской местности
участие в проекте более 1000 волонтеров из числа преподавателей, студентов и др. Охват обучением не менее 1000 учащихся средних школ сельской местности в каждом регионе
Акмолинская, Алматинская, Актюбинская, Атырауская, Восточно-Казахстанская, Жамбылская, Западно-Казахстанская, Карагандинская, Кызылординская, Костанайская, Мангистауская, Павлодарская, Северо-Казахстанская, Туркестанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в сферу охраны здоровья, оказанию помощи в уходе за больными, в том числе в хосписах, онкологических диспансерах и др.
открытие 3 центров поддержки волонтеров в сфере охраны здоровья в городах Алматы, Кызылорда, и Петропавловск. Участие в проекте не менее 1000 волонтеров. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в сфере здравоохранения
г. Алматы, Кызылординская и Северо-Казахстанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.внедрение практики наставничества волонтерами в отношении детей, находящихся в детских домах, и молодежи, детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации в центрах социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере наставничества в городах Нур-Султан, Шымкент, Атырау. Внедрение практики наставничества, подготовка не менее 50 персональных наставников из числа авторитетных и уважаемых граждан (волонтеров). Привлечение 1000 обученных граждан и волонтеров. Выделение и реализация не менее 68 малых грантов
города Нур-Султан, Шымкент и Атырауская область.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.защита окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере защиты окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора в городах.Талдыкурган, Уральск, Костанай. Вовлечение граждан в волонтерскую деятельность в сфере защиты окружающей среды и экологической безопасности, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора. 1000 привлеченных волонтеров. Выделение не менее 68 малых грантов.
Алматинская, Западно-Казахстанская, Костанайская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров по сохранению объектов историко-культурного наследия.
создание 3 центров поддержки волонтеров для привлечения волонтеров к проектам по сохранению объектов историко-культурного наследия в городах Тараз, Караганда, Туркестан. Расширение участия граждан в реализации проектов по сохранению и развитию культурно-исторического наследия, восстановления и сохранения памятников истории, культуры и мемориальных комплексов. Привлечение 1000 граждан и волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Жамбылская, Карагандинская, Туркестанская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в дома престарелых, центры социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в городах Алматы, Актау, Павлодар. 1000 волонтеров окажут помощь организациям социального обслуживания системы социальной защиты населения. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в социальной сфере. Выпуск сборника лучших практик волонтерской деятельности в сфере социальной защиты населения.
г. Алматы, Мангистауская и Павлодарская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров к проектам по поиску пропавших людей, снижению рисков бедствий и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, в том числе по поиску документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сферах ЧС, работы по поиску пропавших людей, в городах Кокшетау, Актобе, Усть-Каменогорск. Расширение участия граждан и волонтерских организаций в поисковых мероприятиях, в том числе документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне, защите населения от чрезвычайных ситуаций. Привлечение 1000 привлеченных волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Акмолинская, Актюбинская, Восточно-Казахстанской области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.