Волонтерлік – бұл жай көмек емес, бұл өмірлік көзқарас. Ол жүректен басталып, әрекетпен жалғасатын құндылықтар жүйесі. Бүгін біз сіздерді Жұлдызбен таныстырғымыз келеді — ұстаз, волонтер және шабыттандырушы адам. Оның оқиғасы қоғамға үлес қосқысы келетін кез келген жанға шабыт бола алады.
Өзіңіз туралы
Менің атым – Жұлдыз. Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласында дүниеге келіп, қазіргі таңда №41 мектеп-лицейінде ағылшын тілі пәнінің мұғалімі болып жұмыс жасаудамын.
Сізді волонтер болуға не шабыттандырды?
Волонтерлікке деген шабыт ең алғаш мектеп кезінен басталды.
Жоғары буынның кіші буынға қамқорлығы мен ұстаздарға деген ілтипаты, менің бойымда айналаға деген қамқорлық пен жанашырлық сезімдерін оятып, волонтерлік істермен жалғасты.
Былай қарап отырсам, мені волонтерлікке шабыттандырған да, жетелеген де – мектеп болды.
Мектепте, мәжіліс залында іс-шара өтейін деп жатқанда, кейде орындықтар жетіспей қалатын, сол орындықтарды ішке қарай тасып, залдың ішін безендіруге қолғабыс болған оқушылардың бірі өзім едім.
Ал, демалыс күндері, табиғатқа, қоршаған ортаға қамқорлық жасау мақсатында, сыныбымызбен бірге аулада ағаш отырғызып, қоқыстарды жинап, көгалдандыру жұмыстарын да жүргізетінбіз.
Осы сәттер менің қоғамға пайда тигізуімдегі алғашқы қадамдарымның бірі еді.
Қай волонтерлік оқиға немесе жоба сіздің есіңізде ерекше қалды және неге?
Есімде ерекше сақталып қалған волонтерлік жобалардың бірі – ЮНИСЕФ Қазақстан мен Ұлттық Волонтерлік Желі бірлесіп ұйымдастырған “Volunteering for Education” жобасы. Бұл жобаның басты мақсаты – шалғай аудандардағы оқушыларға әртүрлі пәндер бойынша түсінбеген тақырыптарды қызықты әрі қолжетімді түрде түсіндіріп, үй тапсырмаларын орындауға көмектесу арқылы олардың білімін жетілдіру болды.
Бұл жобаның маңыздылығы мені әлі күнге дейін ерекше толғандырды, себебі ауылдағы балалардың білімге деген шынайы қызығушылығын көріп, олардың дамуына аз да болса үлес қосу мен үшін үлкен мәртебе әрі шабыт көзі болды.
Сіздің көмегіңіз біреудің өмірін шынымен өзгерткен жағдай болды ма?
Иә, ондай жағдай орын алған болатын.
"Volunteering for Education" жобасы барысында мені бір оқушыға ағылшын тілін дамытуға көмектесетін ментор ретінде тағайындады.
Бастапқыда ол оқушым ағылшын тілінде өз ойын жеткізуден ұялып, жауап берейін десе бір нәрсе қатты тежейтінін байқайтынмын. Кейін өзінен сұрағанымда, ол өзінің, негізінде барлық адамдарда бар "акцентінен" қысылатындығын айтып, ыңғайсызданып қалды.
Осылай, менің ең алғашқы сабақтарым, грамматика емес, тілдің фонетикасын басталып, күнделікті жаттығулар мен жүйелі сабақтар арқылы, қолдау арқылы біртіндеп бұл тілдік кедергіні де еңсеріп өттік.
Ең бірінші ұстаз, кейін волонтер ретінде, оқушымның бойындағы ынтаны ояту, әр жетістігіне қолдау көрсетіп, сенім беру – мен үшін маңызды.
Бүгінде сол оқушым Еуропада оқуын жалғастырып, ағылшын тілінде еркін сөйлеп, ойын анық әрі сенімді жеткізе алатын деңгейге жетті.
Оның бұл жетістігі — мен үшін үлкен қуаныш пен мақтаныш.
Волонтерлік арқылы өзіңізде қандай жеке қасиеттерді дамыттыңыз?
Волонтер болу маған түрлі жағдайларда тез әрі тиімді шешімдерді қабылдай алуды, әртүрлі типтегі адамдармен, ұжыммен жұмыс істей алу дағдыларын және ортада көшбасшылық, жауапкершілік пен шыдамдылық қасиеттерін дамытуға көмектесті.
Қандай қиындықтарға тап болдыңыз және оларды қалай еңсердіңіз?
Волонтер екендігімді айтқан кезде, көп адамдар волонтерлік жұмыстың маңыздылығын түсінбей, құнсыздандырып уақытты текке құрту екендігін айтып, райымнан қайтаруға тырысты.
Алғашқыда осы сөздер мен үшін ауыр болатын, алайда волонтерлік жобаларға қатысып нақты нәтижелер мен жақсы жаққа өзгерген өмірлерді көргенімде, волонтерліктің мені шабыттандырып, істеген әр ісімнің текке емес екендігін көрсетіп, керісінше жігерлендіретініне куә болдым.
Волонтерлік қызметі сіздің дүниетанымыңызға қалай әсер етті?
"Тірліктің күші — бірлікте" – демекші, волонтерлік менің өмірге деген көзқарасымды түбегейлі өзгертті. Бұрын әлемді өзгерту қиын десем, қазір әр адамның шағын істер арқылы да үлкен өзгеріс жасай алатынына көзім жетті.
Волонтерлік арқылы өмірлік басымдықтарыңыз немесе кәсіби мақсаттарыңыз өзгерді ме?
Менің ойымша, волонтерлік – менің өмірлік құндылықтарым мен кәсіби мақсаттарымды айқындап, маңыздылығын кеңейте түсті.
Қазіргі таңда мен тек пән мұғалімі, сынып жетекші ғана емес, American Corner Oral-да өткізіліп жатырған "English for Life" жобасының жетекшісімін. Бұл жобаны құру себебім – әртүрлі әлеуметтік ортадан шыққан оқушыларға ағылшын тілін үйретіп, олардың функционалдық сауаттылығын арттыруға көмектесу.
Жобаны жүзеге асыру барысындағы менің мақсатым — білім беру арқылы адамдардың өміріне оң өзгеріс әкелу.
Алда кәсіби мақсатымды волонтерлікпен байланыстыра отырып, осындай жобалардың ауқымын кеңейткім келеді.
Волонтерлік туралы қандай стереотиптермен бетпе-бет келдіңіз?
Волонтерлікпен айналыса бастағанда ең жиі кездескен стереотиптердің бірі — «волонтерлер тек бос уақыты көп адамдар» немесе «волонтерлік – ақысыз жұмыс, сондықтан ол маңызды емес» деген қате түсінік болды.
Шын мәнінде, волонтерлер – қоғамға жан-тәнімен үлес қосқысы келетін, белсенді әрі жауапкершілікті сезіне алатын адамдар.
Волонтерлік – бұл тек көмек емес, ол тәжірибе, даму, жаңа адамдармен танысу және өмірлік құндылықтарды қайта қарау жолы.
Волонтерлікпен айналысқысы келіп жүрген, бірақ батылы жетпей жүрген адамдарға не айтар едіңіз?
Егер сіздің жүрегіңізде көмектесуге деген ниет болса — бұл волонтерлікке алғашқы және ең маңызды қадам. Батылдық кейде бір ғана әрекеттен, кішкентай бастамадан туады. Бір адамның күлкісіне себеп болу, бір оқушыға көмектесу, бір шарада қолдау көрсету — бәрі үлкен өзгерістердің бастауы болуы мүмкін.
Кейде өзіміз жасаған кішкентай істердің қаншалықты үлкен мағынаға ие екенін байқамаймыз. Бірақ уақыт өте келе сіз өз үлесіңізбен біреудің өміріне сенім, үміт сыйлағаныңызды түсінесіз.
Әрбір өзгеріс — кішкентай батыл әрекеттен басталатынын ұмытпаңыз.
Волонтерлік қызметінде сіз үшін ең маңызды құндылық қандай?
Волонтерлік қызметінде мен үшін ең маңызды құндылық — адамдарға шынайы ықыласпен көмектесу.
Шынайы жанашырлық пен мейірімділік арқылы ғана волонтерлік жұмыс өз мәнін табады деп санаймын.
Жұлдыздың оқиғасы – бұл мыңдаған волонтерлердің ішіндегі бір жарқын мысал. Оның тәжірибесі волонтерліктің қоғамға және жеке адамдарға қандай үлкен әсер ете алатынын дәлелдейді.
@qazvolunteer.kz
The center can advise you on all questions of interest regarding the activities of the Front Office, the Year of the Volunteer, nationwide projects or any other issue related to volunteering. Available: phone call, WhatsApp, Telegram
оказание волонтерской помощи в подготовке к ЕНТ, обучению английскому языку, компьютерной и правовой грамотности страшеклассников средних школ в сельской местности
участие в проекте более 1000 волонтеров из числа преподавателей, студентов и др. Охват обучением не менее 1000 учащихся средних школ сельской местности в каждом регионе
Акмолинская, Алматинская, Актюбинская, Атырауская, Восточно-Казахстанская, Жамбылская, Западно-Казахстанская, Карагандинская, Кызылординская, Костанайская, Мангистауская, Павлодарская, Северо-Казахстанская, Туркестанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в сферу охраны здоровья, оказанию помощи в уходе за больными, в том числе в хосписах, онкологических диспансерах и др.
открытие 3 центров поддержки волонтеров в сфере охраны здоровья в городах Алматы, Кызылорда, и Петропавловск. Участие в проекте не менее 1000 волонтеров. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в сфере здравоохранения
г. Алматы, Кызылординская и Северо-Казахстанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.внедрение практики наставничества волонтерами в отношении детей, находящихся в детских домах, и молодежи, детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации в центрах социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере наставничества в городах Нур-Султан, Шымкент, Атырау. Внедрение практики наставничества, подготовка не менее 50 персональных наставников из числа авторитетных и уважаемых граждан (волонтеров). Привлечение 1000 обученных граждан и волонтеров. Выделение и реализация не менее 68 малых грантов
города Нур-Султан, Шымкент и Атырауская область.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.защита окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере защиты окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора в городах.Талдыкурган, Уральск, Костанай. Вовлечение граждан в волонтерскую деятельность в сфере защиты окружающей среды и экологической безопасности, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора. 1000 привлеченных волонтеров. Выделение не менее 68 малых грантов.
Алматинская, Западно-Казахстанская, Костанайская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров по сохранению объектов историко-культурного наследия.
создание 3 центров поддержки волонтеров для привлечения волонтеров к проектам по сохранению объектов историко-культурного наследия в городах Тараз, Караганда, Туркестан. Расширение участия граждан в реализации проектов по сохранению и развитию культурно-исторического наследия, восстановления и сохранения памятников истории, культуры и мемориальных комплексов. Привлечение 1000 граждан и волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Жамбылская, Карагандинская, Туркестанская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в дома престарелых, центры социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в городах Алматы, Актау, Павлодар. 1000 волонтеров окажут помощь организациям социального обслуживания системы социальной защиты населения. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в социальной сфере. Выпуск сборника лучших практик волонтерской деятельности в сфере социальной защиты населения.
г. Алматы, Мангистауская и Павлодарская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров к проектам по поиску пропавших людей, снижению рисков бедствий и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, в том числе по поиску документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сферах ЧС, работы по поиску пропавших людей, в городах Кокшетау, Актобе, Усть-Каменогорск. Расширение участия граждан и волонтерских организаций в поисковых мероприятиях, в том числе документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне, защите населения от чрезвычайных ситуаций. Привлечение 1000 привлеченных волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Акмолинская, Актюбинская, Восточно-Казахстанской области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.