Қазба жұмыстары мен мұражайда жұмыс істеу кезінде қандай қиындықтарды жеңуге тура келді және оларды қалай жеңдіңіз?
Мен жерлеу қазбаларында алғаш рет жұмыс істей бастағанда, менің алғашқы сезімім аралас болды. Мен бұл кеткендерге құрметпен және олардың қабірлері үшін жауапкершілікпен байланысты екенін түсіндім. Бұл маған сезімталдық және тіпті тыныштық орнын дұрыс пайдаланбау мүмкіндігінен қорқуды тудырды.
Алайда, әріптестер мен археологтардың қолдауының арқасында мен бұл сезімді біртіндеп жеңіп, жерлеу рәсімдерін игере бастадым. Біз қазба жұмыстарының этикасы мен процедураларын талқыладық, бұл маған өзімді сенімді сезінуге және жұмысты кәсіби түрде қабылдауға көмектесті.
Жаңа істі бастамас бұрын әрқайсымыздың өз күмәніміз бен кедергілеріміз болуы мүмкін екенін түсіну маңызды, әсіресе ол археологиялық қазба сияқты жауапты және маңызды қызметпен байланысты болған кезде.
Қазба жұмыстары мен мұражайда волонтер болу тәжірибесінен қандай сабақ алдыңыз?
Қазба жұмыстары мен мұражайдағы волонтерлер жұмысына қатысу маған тарихи мұраны зерттеудің қызықты процесіне қатысуға және оны сақтау мен түсінуге үлес қосуға мүмкіндік берді. Сондай-ақ, мен бұл жай ғана қызықты саяхат емес, сонымен қатар біздің өткенді және жеке басымызды түсінуімізге айтарлықтай әсер ететін қажырлы еңбек деген қорытындыға келдім.
Алайда, бұл жұмыстың маңыздылығына қарамастан, қазба жұмыстары мен мұражайдағы волонтерлер саласы жиі дамымай қалады. Сондықтан волонтерлердің осы салаға қатысу мүмкіндіктерін кеңейтуге бағытталған бастамаларды ілгерілету және қолдау, сондай-ақ оларға қажетті ресурстар мен қолдауды қамтамасыз ету маңызды.
Қазба жұмыстары мен мұражайда волонтерлік жұмысты дамыту өткен туралы білімімізді кеңейтіп қана қоймай, болашақ ұрпақ үшін тарихи мұраны сақтауға мүмкіндік береді, бұл волонтерлік саланы маңызды және перспективалы етеді.
Сіз қазба жұмыстары мен мұражайда қандай міндеттер атқардыңыз және волонтерлер жұмысынан алған ең құнды дағдыларыңыз қандай болды?
Қазба жұмыстарында мен келесі міндеттерді орындадым: топырақтан артефактілерді тазартуға және алуға қатысу, жұмыс процесін құжаттауда археологтарды қолдау, қазба жұмыстарының қауіпсіздігі мен ережелерін сақтау. Бұл біздің міндетіміз емес еді, бірақ басқа волонтер екеуміз өзеннен лагерьге ауыз су әкелуге бастама көтердік. Осылайша біз бүкіл лагерьдің өміріне өз үлесімізді қосқымыз келді.
Мұражайда волонтерлердің кураторы ретінде менің міндеттерім: волонтерлердің жұмысын ұйымдастыру және үйлестіру, жаңа волонтерлерге нұсқау беру, қолдау және ынталандыру болды.
Волонтерлік жұмыс арқылы мен қарым-қатынас пен ынтымақтастықтың, уақытты ұйымдастыру мен басқарудың, жауапкершілік пен өзін-өзі ұйымдастырудың құнды дағдыларын, сондай-ақ тарих пен мәдени мұра туралы терең білім алдым.
Бұл сіздің болашақ білім беру жоспарларыңыз бен мансабыңызға қалай әсер етеді?
Менің қазба жұмыстары мен мұражайда волонтер болу тәжірибем болашақ білім беру жоспарларыма және мансабыма айтарлықтай әсер етеді. Мен археология немесе мұражай саласында кәсіби дамуды жоспарламасам да, бұл тәжірибе менің өмірімді байытып, білім беру жоспарларым мен хоббиіме әсер етті.
Далалық іс-шараларға, зерттеулерге және экспедицияларға хобби ретінде қатысу маған тарих пен мәдениет әлеміне тереңірек енуге, осы саладағы білімім мен дағдыларымды кеңейтуге және табиғатта белсенді өмір салтынан ләззат алуға мүмкіндік береді. Бұл тәжірибе менің өмірімдегі білім мен шабыттың қосымша көзі болады.
Болашақта мен осындай іс-шараларға хобби ретінде қатысуды жоспарлап отырмын, бұл менің ой-өрісімді кеңейтуге, жаңа дағдыларды үйренуге және қызықты адамдармен уақыт өткізуге көмектеседі. Сонымен қатар, бұл тәжірибе менің негізгі жұмысыма жаңа идеялар мен перспективалар әкеліп, жеке және кәсіби өсуімді байыту арқылы мансабыма әсер етуі мүмкін.
Сіз волонтер болған мұражайдан қандай артефакт немесе экспонат есте қалды?
Мұражайда жұмыс істеген кезде бізге энеолит дәуіріндегі көптеген қызықты құралдар, ас үй ыдыстары және т.б. көрсетілді, бірақ мен көрген барлық артефактілердің ішіндегі ең есте қаларлықтарының бірі зертханада сарапшылар тауып, зерттеген адам сүйектері болды. Бұл сәт маған ерекше әсер қалдырды, өйткені мен кәдімгі банан қораптарында адамзат тарихына қатысты осындай маңызды артефактілер болуы мүмкін деп ешқашан күткен емеспін. Бұл тәжірибе маған қызықты және жаңа білімге ашық болу қаншалықты маңызды екенін көрсетті.
Сіздің волонтерлік жұмысыңыз мәдени мұра мен археология туралы түсінігіңізге қалай әсер етті?
Менің волонтерлік жұмысым мәдени мұра мен археологияны түсінуіме айтарлықтай әсер етті. Ол маған болашақ ұрпақ үшін мәдени мұрамызды сақтау мен зерттеудің қаншалықты маңызды екенін көруге және сезінуге көмектесті. Қазба жұмыстарына қатысу маған тарихи жәдігерлермен тікелей қарым-қатынас жасауға, өткеннің қабаттарын ашуға және ата-бабаларымыздың өмірі мен мәдениетін жақсы түсінуге мүмкіндік берді.
Мен сондай-ақ археология тек ғылым ғана емес, сонымен қатар материалдық олжалар мен оларды талдау арқылы өткенді қайта құру өнері екенін түсіндім. Мұражайдағы волонтерлер жұмысы артефактілердің қалай тарихи бөліктерге айналатынын көрсету арқылы менің тәжірибемді толықтырды. Сонымен қатар, артефактілерді ғылыми мақсатта дұрыс сақтау, зерттеу және көрсету қаншалықты маңызды екендігін көрсетті.
Тұтастай алғанда, менің волонтерлік жұмысым мәдени мұра мен археологияға деген құрметімді тереңдетіп, олардың тарихымызды, болмысымызды және әлемдік мәдениет контекстінде өзімізді түсінуіміздің маңыздылығын атап өтті.
Лагерьге қатысу тәжірибеңізбен бөлісіңіз
Мен 17-26 тамыз аралығында Қырғыз Республикасында, Ішкі Тянь-Шань жотасында, Тезкей Али таулы аймағында, Қара-Батқақ мұздығында өткен "Таулы аудандардағы климаттың өзгеруі және қауіпсіздік" мектебіне қатыстым. Бұл таулы аймақтардың проблемалары туралы көбірек біліп қана қоймай, сонымен қатар 3400 метр биіктікке дейінгі орташа күрделі маршрут бойынша пікірталастарға, далалық жұмыстарға және мұздыққа экспедицияларға белсенді қатысудың бірегей мүмкіндігі болды.
Біз климаттың өзгеруі, қауіпсіздік, геоақпараттық жүйелерді пайдалану (GIS) және жайылымдарды бақылау сияқты маңызды тақырыптарды талқыладық. Мұның бәрі тек белсенділермен ғана емес, осы салалардағы нақты сарапшылармен де жасалды, бұл біздің пікірталастарымызға ерекше маңыздылық пен мазмұн берді.
Қатысушылар білім мен идеялармен алмасып, ұйымдастырушылар қызықты дәрістер, пікірталастар мен практикалық сабақтар өткізді. Бұл бізге талқыланатын мәселелердің күрделілігі мен маңыздылығын жақсы түсінуге көмектесті.
Негізгі тақырыптардың бірі климаттың өзгеруі болды. Біз оның таулы аймақтарға әсерін зерттедік және парниктік газдар шығарындыларын азайту және Орталық Азия аймағында тұрақты даму әдістерін қолдану жолдарын талқыладық.
Мектепке қатысу кезінде алған осы білім мен тәжірибенің барлығы менің көкжиегімді кеңейтіп, таулы аймақтардың мәселелерін шешудің жолдарын іздеуге шабыттандырды. Ұйымдастырушыларға іс-шараның осындай практикалық форматына осындай әдемі жерде қатысу мүмкіндігі үшін алғыс айтамын. Біздің пікірталастарымыз бен идеяларымыз тұрақты болашаққа қол жеткізу үшін іс жүзінде жүзеге асырылады деп үміттенемін.
Мен болашақта әрі қарай оқыту және өзекті мәселелерді шешуге өз үлесімді қосу үшін осындай іс-шараға қатысуға қуаныштымын.
Бұл жазғы мектепті Қырғыз Республикасы Ұлттық Ғылым Академиясының су проблемалары және гидроэнергетика институты жанындағы Тянь-Шань жоғары таулы ғылыми орталығымен бірлесіп, Бішкектегі ЕҚЫҰ қолдауымен және ЕҚЫҰ экономикалық және экологиялық қызметінің үйлестірушісі кеңсесі "Қырғызстан студенттері Жасыл экономика үшін" ҚБ ұйымдастырды.
Жоспарланған іс-шаралар туралы хабардар болу және Орталық Азиядағы климаттың өзгеруіне қарсы күреске жастардың қосқан үлесін бақылау үшін @jerdin_baldary және @oscebishkek Instagram-ға жазылыңыз.
Егер Сіз Қазақстандағы және халықаралық волонтерлік мүмкіндіктерден хабардар болғыңыз келсе @kz_nvs-ке жазылыңыз!
Авторы: Александра Крашинина
The center can advise you on all questions of interest regarding the activities of the Front Office, the Year of the Volunteer, nationwide projects or any other issue related to volunteering. Available: phone call, WhatsApp, Telegram
оказание волонтерской помощи в подготовке к ЕНТ, обучению английскому языку, компьютерной и правовой грамотности страшеклассников средних школ в сельской местности
участие в проекте более 1000 волонтеров из числа преподавателей, студентов и др. Охват обучением не менее 1000 учащихся средних школ сельской местности в каждом регионе
Акмолинская, Алматинская, Актюбинская, Атырауская, Восточно-Казахстанская, Жамбылская, Западно-Казахстанская, Карагандинская, Кызылординская, Костанайская, Мангистауская, Павлодарская, Северо-Казахстанская, Туркестанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в сферу охраны здоровья, оказанию помощи в уходе за больными, в том числе в хосписах, онкологических диспансерах и др.
открытие 3 центров поддержки волонтеров в сфере охраны здоровья в городах Алматы, Кызылорда, и Петропавловск. Участие в проекте не менее 1000 волонтеров. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в сфере здравоохранения
г. Алматы, Кызылординская и Северо-Казахстанская области
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.внедрение практики наставничества волонтерами в отношении детей, находящихся в детских домах, и молодежи, детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации в центрах социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере наставничества в городах Нур-Султан, Шымкент, Атырау. Внедрение практики наставничества, подготовка не менее 50 персональных наставников из числа авторитетных и уважаемых граждан (волонтеров). Привлечение 1000 обученных граждан и волонтеров. Выделение и реализация не менее 68 малых грантов
города Нур-Султан, Шымкент и Атырауская область.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.защита окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сфере защиты окружающей среды, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора в городах.Талдыкурган, Уральск, Костанай. Вовлечение граждан в волонтерскую деятельность в сфере защиты окружающей среды и экологической безопасности, очистке рек и лесов, посадке деревьев, обучению сортировке мусора. 1000 привлеченных волонтеров. Выделение не менее 68 малых грантов.
Алматинская, Западно-Казахстанская, Костанайская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров по сохранению объектов историко-культурного наследия.
создание 3 центров поддержки волонтеров для привлечения волонтеров к проектам по сохранению объектов историко-культурного наследия в городах Тараз, Караганда, Туркестан. Расширение участия граждан в реализации проектов по сохранению и развитию культурно-исторического наследия, восстановления и сохранения памятников истории, культуры и мемориальных комплексов. Привлечение 1000 граждан и волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Жамбылская, Карагандинская, Туркестанская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров в дома престарелых, центры социального обслуживания системы социальной защиты населения.
создание 3 центров поддержки волонтеров в городах Алматы, Актау, Павлодар. 1000 волонтеров окажут помощь организациям социального обслуживания системы социальной защиты населения. Выделение не менее 68 грантов для реализации волонтерских идей в социальной сфере. Выпуск сборника лучших практик волонтерской деятельности в сфере социальной защиты населения.
г. Алматы, Мангистауская и Павлодарская области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.привлечение волонтеров к проектам по поиску пропавших людей, снижению рисков бедствий и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, в том числе по поиску документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне.
создание 3 центров поддержки волонтеров в сферах ЧС, работы по поиску пропавших людей, в городах Кокшетау, Актобе, Усть-Каменогорск. Расширение участия граждан и волонтерских организаций в поисковых мероприятиях, в том числе документов, повествующих о подвигах наших соотечественников в Великой Отечественной войне, защите населения от чрезвычайных ситуаций. Привлечение 1000 привлеченных волонтеров к реализации проекта. Выделение не менее 68 малых грантов.
Акмолинская, Актюбинская, Восточно-Казахстанской области.
Примечание: в графе «территориальный охват» могут быть указаны только базовые центры реализации проектов, вмесет с тем проекты будут реализован во всех регионах республики.